Biblioteka szkolne wzbogaciła swoje zbiory o filmy edukacyjne. Oto ich tytuły oraz krótki opis:
1. Filiżanka czekolady – film edukacyjny o dojrzewaniu młodzieży, porusza temat wchodzenia w dorosłość i seksualność, dotyczy zakochania, pierwszych związków uczuciowych.
2. Ostry makijaż – film edukacyjny poruszający temat wchodzenia w dorosłość i seksualność, wczesnej inicjacji seksualnej.
3. Tato – film edukacyjny poruszający temat uzależnienia od pornografii.
4. Kolekcjonerzy mocnych wrażeń – film porusza nagłaśniany od dłuższego czasu w mediach problem sięgania przez młodych ludzi po środki określone potocznie mianem dopalaczy. Co tak naprawdę kryje się pod postacią niewinnie wyglądających pigułek i ziół? Czy fakt, że do niedawna można je było bez problemu kupić w wyspecjalizowanych sklepach, uśpił czujność rodziców i osób, które po nie sięgają? Czy dopalacze są równie groźne dla organizmu jak narkotyki? Na te i szereg innych ważnych pytań odpowiadają w filmie lekarze, psycholog, a także specjalista z zakresu medycyny sądowej. Dowiemy się, co tak naprawdę kryją w sobie magiczne pigułki, czy susz roślinny zawiera toksyczne środki o charakterze psychodelicznym, wreszcie, z jakimi konsekwencjami muszą się liczyć osoby sięgające po dopalacze.
5. Kibice – Film ukazuje kibiców piłki nożnej jako grupę, która tworzy wokół klubu piłkarskiego pozytywną wspólnotę.
6. Walka nie kończy się po gongu czyli jak pokonać agresję – film pokazuje jeden ze sposobów na rozładowanie agresji, jakim jest uprawianie sportu, a konkretnie sztuk walki. Bohaterem filmu jest Gerard Linder, Mistrz Świata w kick-boxingu, zawodnik walczący w formule MMA, a jednocześnie trener, prowadzący zajęcia z młodzieżą w małym miasteczku. Gerard opowiada o swojej drodze, jaką przebył do tytułu Mistrza Świata, jednocześnie poruszający problem agresji wśród młodzieży. Równolegle z wypowiedzią zawodowego kickboxera śledzimy historię młodego chłopaka, ofiary przemocy rówieśniczej, który trafia na trening sztuki walki. [źródło opisu: opakowanie].
7. Fałszywa pomoc – narkotyki, dopalacze – film oparty na prawdziwej historii dziewczyny, która nie potrafi sobie poradzić z typowymi problemami etapu dorastania. Bohaterka filmu czuje się zagubiona w środowisku rówieśniczym. Nie radzi sobie również ze stresem związanym z nauką. Wszystko to sprawia, że samoocena bohaterki jest wyjątkowo niska. Pewnego dnia zaprzyjaźnia się z dziewczyną, która stanowi jej przeciwieństwo. Koleżanka podsuwa jej narkotyk – dopalacz, który ma stanowić cudowne remedium na problemy bohaterki ze stresem i samooceną. [źródło opisu: opakowanie].
8. Agresja – przemoc – asertywność – książka omawia: agresję, złość, przemoc, formy przemocy szkolnej, skutki przemocy, cyberprzemoc, asertywność. Tematykę trwającego 25 min filmu stanowi przemoc w środowisku szkolnym.