REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
FRSE – PMU POWER
Edukacja bez granic – Rozwój kompetencji kluczowych.
- 1.
Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa w projekcie FRSE „Ponadnarodowa mobilność uczniów” realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
- 2.
Informacje o projekcie
- Numer: 2021-1-PMU-4345
- Tytuł: Edukacja bez granic – Rozwój kompetencji kluczowych.
- Kwota dofinansowania: 170 724,00 PLN
- Czas trwania projektu: 6 miesięcy – 1.06 -30.11.2022 r.
- Szkoła przyjmująca: 4ο Γενικό Λύκειο Κατερίνης w Katerini w Grecji; http://4lyk-kater.pie.sch.gr/
- Udział w projekcie jest bezpłatny. Wszelkie działania projektowe, przygotowania do mobilności, mobilność do Grecji, materiały, finansowane są ze środków Unii Europejskiej.
- Koordynator projektu: Alicja Śledź
- 3.
Cele projektu
- Główny cel: Rozwój kompetencji kluczowych uczniów oraz wyrównanie dostępu i włączenie społeczne uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Cele szczegółowe:
– Rozwój kompetencji językowych, osobistych, społecznych i w zakresie uczenia się.
-Rozwój kompetencji cyfrowych.
-Wszechstronny rozwój uczniów szkoły.
– Wzrost świadomości europejskiej różnorodności kulturowej i językowej
-Podniesienie poziomu nauczania języków obcych.
-Podniesienie jakości pracy szkoły.
-Umiędzynarodowienie szkoły.
-Promocja szkoły i zwiększenie konkurencyjności wobec innych szkół ponadpodstawowych.
- 4.
Plan działań projektowych
1 etap:
- rekrutacja 20 uczniów z klas I, II i IIIp liceum i technikum (maj 2022)
- wizyta przygotowawcza- wyjazd 2 nauczycieli do szkoły partnerskiej w Katerini w celu poznania szkoły przyjmującej oraz opracowania szczegółów mobilności i działań projektowych (czerwiec 2022)
- zajęcia przygotowawcze kulturowe, pedagogiczne i językowe dla uczestników
- wsparcie logistyczne dla uczestników (zapewnienie m.in. ubezpieczenia, transportu, zakwaterowania, wyżywienia)
2 etap:
- 12-dniowa mobilność (wyjazd) 20 uczniów i 4 nauczycieli do Grecji (region Riwiery Olimpijskiej) –realizacja programu działań projektowych (wrzesień-październik 2022)
(Wyjazd odbędzie się wraz z grupą z projektu Erasmus+ w tym samym terminie, tym samym transportem, uczniowie zakwaterowani będą w tym samym hotelu; grupy realizować będą zadania projektowe w innych szkołach, lecz atrakcje, wycieczki, program kulturowy odbywać się będzie wspólnie.)
Szczegółowy program mobilności opracowany będzie w kolejnych tygodniach i dotyczyć będzie m.in. następujących zagadnień:
-zapoznanie się i praca projektowa z greckimi uczniami
– podobieństwa i różnice kulturowe między Polską i Grecją
– podobieństwa i różnice między polskim i greckim systemem edukacji
– problemy polskich i greckich uczniów i efektywne sposoby radzenia sobie z nimi,
-język obcy/wielojęzyczność przepustką do świata i samorozwój
-wycieczki po regionie Riwiery Olimpijskiej
Rezultatem wszystkich tych działań będzie organizacja Festiwalu Polsko-Greckiego w szkole przyjmującej oraz wysyłającej po powrocie z mobilności.
- Transport: komfortowy autokar
- Podróż: ponad 30 godzin przez następujące kraje: Polska-Słowacja-Węgry-Serbia-Macedonia-Grecja
- Zakwaterowanie: Hotel min. *** z basenem, w pobliżu morza (300-600 m), u stóp masywu Olimpu
- Wyżywienie w hotelu: 3 posiłki- śniadanie, obiad i kolacja, wszystko w postaci szwedzkiego bufetu
- Atrakcje: wycieczki m.in. Meteory Ósmy cud Świata, wyspa Skiathos, Zamek Platamonas, Paleos Panteleimonas; plażowanie; taniec Zorba
3 etap:
- stworzenie materiałów promujących działania projektowe (m.in. filmy, zdjęcia, słownik polsko-grecko-angielski, prezentacje)
- promocja działań i efektów projektowych
- Festiwal Polsko-Grecki
- uczniowie otrzymają dokumenty potwierdzające zdobyte w trakcie wyjazdu umiejętności
- 5.
Uczestnicy projektu
- Uczestnikiem projektu może zostać każdy uczeń liceum i technikum w Zespole Szkół Licealnych w Morągu z klas I, II oraz III p (1a, 1b, 1t, 2a, 2b, 2t, 3ap, 3bp, 3tp).
- Projekt ten skierowany jest do wszystkich ww. uczniów, w szczególności tych zmagających się na co dzień z różnorodnymi problemami zdrowotnymi *:
-z niepełnosprawnością (słabo słyszący, słabo widzący, z zespołem Aspergera)
-z zaburzeniami emocjonalnymi, depresyjnymi, lękowymi
-z chorobami przewlekłymi
Uczniowie bez problemów zdrowotnych także mogą ubiegać się o uczestnictwo w projekcie.
Uczniowie ci powinni wykazywać się m.in. motywacją do pracy w działaniach projektowych; otwartością, tolerancją i umiejętnością/chęcią pracy w grupie; nienagannym zachowaniem; wysoką frekwencją; zaangażowaniem w życie szkolne/pozalekcyjne.
* Wymagane zaświadczenie lekarskie poświadczające problem zdrowotny (lekarz rodzinny; lekarz specjalista; psycholog; psychiatra; psychoterapeuta) oraz zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do udziału w wyjeździe zagranicznym, z uwzględnieniem ponad 30-godzinnej podróży autokarem). Uczniowie posiadający orzeczenie o niepełnosprawności, o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinię z poradni pp uwzględniające ww problemy zdrowotne nie muszą dostarczać zaświadczeń o chorobie, tylko zaświadczenie o braku przeciwwskazań do wyjazdu (pod warunkiem, że orzeczenie/opinia zostały dostarczone wcześniej do szkoły).
- Obowiązki uczestnika projektu:
- zapoznanie się z Regulaminem Uczestnictwa i Rekrutacji w projekcie (dostępny u koordynatora projektu i na stronie internetowej szkoły),
- zgoda rodziców lub opiekunów prawnych na udział w projekcie,
- złożenie wymaganej dokumentacji do udziału w projekcie,
- udział w zajęciach przygotowawczych z zakresu:
– językowego,
– kulturowego,
– pedagogicznego-psychologicznego,
– organizacyjnego
- uczestnictwo we wszystkich spotkaniach informacyjnych w czasie trwania projektu zarówno przed wyjazdem, w czasie wyjazdu, jak i po powrocie.
- gromadzenie podczas pobytu w kraju partnerskim materiałów do opracowania narzędzi promocyjnych upowszechniających rezultaty projektu, uczestniczenia w spotkaniach promocyjnych upowszechniających rezultaty projektu.
- współpraca z nauczycielami zaangażowanymi w realizację projektu w szkole oraz podczas mobilności, przestrzegania poleceń opiekunów wyjeżdżających z uczestnikami.
- bezwzględne przestrzeganie przepisów dotyczących bezpieczeństwa podczas podróży, udział w zajęciach projektowych, przebywanie na terenie miejsca zakwaterowania
- bezwzględne przestrzeganie zakazu spożywania alkoholu, zażywania narkotyków i innych środków odurzających w czasie trwania mobilności. W przypadku stwierdzenia naruszenia przedmiotowych zakazów uczestnik zostanie bezwzględnie usunięty z udziału w projekcie i obciążony wszystkimi kosztami poniesionymi na organizację jego wyjazdu.
- posiadanie ważnych dokumentów uprawniających do pobytu za granicą, tj. ważny dowód osobisty lub paszport, dokumentów upoważniających do korzystania z bezpłatnej opieki medycznej tj. np. Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego.
- 6.
Zasady rekrutacji uczestników projektu
- Rekrutacja prowadzona będzie w maju 2022 roku w Zespole Szkół Licealnych w Morągu.
- Rekrutację przeprowadza Komisja Rekrutacyjna w składzie:
– koordynator projektu (przewodniczący) – p. Alicja Śledź
– dyrektor szkoły – p. Jan Horbacz
– nauczyciel uczestniczący w projekcie – p. Marta Rybska
- Uczniowie zainteresowani udziałem w projekcie wypełniają formularz zgłoszeniowy podpisany przez rodziców/opiekunów prawnych (kwestionariusz dostępny w sekretariacie szkoły oraz u koordynatora projektu). Wypełniony kwestionariusz należy dostarczyć do sekretariatu szkoły bądź do koordynatora projektu w terminie do 19 maja 2022 roku.
- W przypadku ucznia z problemem zdrowotnym do formularza należy dołączyć zaświadczenie lekarskie poświadczające problem zdrowotny oraz zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do udziału w wyjeździe zagranicznym, z uwzględnieniem ponad 30-godzinnej podróży autokarem).
- W kolejnym etapie rekrutacji, w terminie od 20 do 23 maja2022 roku, Komisja Rekrutacyjna przyzna punkty zgłoszonym uczniom zgodnie z poniższymi kryteriami:
- Średnia ocen z I półrocza 2021/2022
- Powyżej 5,0 – 5 punktów
- 4,6 – 5,0 – 4 punkty
- 4,1 – 4,5 – 3 punkty
- 3,6 – 4,0 – 2 punkty
- 3,0 – 3,5 – 1 punkt
- Poniżej 3,0 – 0 punktów
- Frekwencja na koniec I półrocza 2021/2022
- 91-100% – 4 punkty
- 81-90% – 3 punkty
- 71-80% – 2 punkty
- 60-70% – 1 punkt
- 0-59% – 0 punktów
- Ocena z zachowania za I półrocze 2021/2022
- wzorowe – 3 punkty
- bardzo dobre – 2 punkty
- dobre – 1 punkt
- Ocena z języka angielskiego na koniec I półrocza 2021/2022
- celujący – 3 punkty
- bardzo dobry – 2 punkty
- dobry – 1 punkt
- Działalność pozalekcyjna ucznia (np. wolontariat) – 1 punkt
- Zamieszkanie na wsi – 1 punkt
- Sytuacja rodzinna
- rodzina wielodzietna (minimum 3 dzieci) – 1 punkt
- rodzina niepełna (zamieszkiwanie z 1 rodzicem) – 1 punkt
- Problem zdrowotny (na podstawie zaświadczenia lekarskiego bądź orzeczenia, opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej)(każdy uczeń z poświadczonym problemem zdrowotnym otrzymuje 5 punktów, niezależnie od rodzaju choroby) – 5 punktów
- Opinia wychowawcy oraz nauczycieli uczących o uczniu (zachowanie, kultura osobista, umiejętność pracy w grupie, relacje z rówieśnikami, pracowitość, otwartość, komunikatywność itp.) – 3 punkty
Zgodnie z powyższymi kryteriami maksymalna możliwa liczba punktów do zdobycia na tym etapie rekrutacji to 27 punktów.
- Kolejny etap rekrutacji to rozmowa kwalifikacyjna z uczniem, która odbędzie się w terminie 23-26 maja 2022 roku. Komisja Rekrutacyjna przeprowadzi rozmowę kwalifikacyjną mającą na celu sprawdzenie motywacji, inicjatywy i zainteresowania ucznia projektem, stopnia jego dojrzałości społecznej i samodzielności w życiu oraz odporności na stres. Za rozmowę kwalifikacyjną można uzyskać maksymalnie 3 punkty.
- Maksymalna możliwa liczba punktów do zdobycia w procesie rekrutacji to 30 punktów.
- Komisja rekrutacyjna wybierze 20 uczniów z największą liczbą punktów. Przy tej samej ilości punktów uzyskanych podczas rekrutacji, o miejscu na liście decyduje Komisja Rekrutacyjna na podstawie opinii o uczniu wychowawcy oraz nauczycieli uczących.
- Ogłoszenie wyników rekrutacji nastąpi 30 maja 2022 roku. Komisja rekrutacyjna ogłosi listę zakwalifikowanych uczniów na stronie szkoły oraz poprzez wiadomości w dzienniku elektronicznym wysłane do wszystkich uczniów biorących udział w rekrutacji do projektu.
- Komisja rekrutacyjna opublikuje także listę rezerwową uczniów. Osoby wpisane na listę rezerwową będą mogły wziąć udział w projekcie w przypadku zwolnienia się w nim miejsca. Dobór do projektu osób z listy rezerwowej będzie następował w kolejności wg ilości uzyskanych punktów.
- Od ogłoszenia wyników przysługuje odwołanie w terminie 7dni. Komisja ponownie rozpatrzy zgłoszenie i opublikuje ostateczną listę dnia 6 czerwca 2022 roku.
- 7.
Zasady rezygnacji z uczestnictwa w projekcie
- Szkoła zastrzega sobie możliwość wykluczenia uczestnika z projektu w przypadku naruszenia niniejszego Regulaminu, zasad współżycia społecznego lub zaprzestania nauki w szkole.
- Uczestnik ma prawo do rezygnacji z projektu bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy: – rezygnacja została zgłoszona na piśmie do Dyrektora szkoły w terminie do 5 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny, – rezygnacja nastąpiła z ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych, działania siły wyższej i organizacja wysyłająca została zawiadomiona w terminie do 5 dni od zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji. W przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego.
- W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w projekcie (z wyłączeniem okoliczności, o których mowa w pkt. 2) lub wykluczenia z projektu, uczestnik zobowiązany jest do zwrotu otrzymanych materiałów dydaktycznych, szkoleniowych, innych otrzymanych w ramach projektu najpóźniej w chwili złożenia pisemnej rezygnacji.
- W przypadku rezygnacji z udziału w projekcie z przyczyn nieuzasadnionych uczestnik może zostać obciążony kosztami poniesionymi na organizację jego udziału w projekcie.
- 8.
Postanowienia końcowe
- Szkoła zastrzega sobie prawo zmiany lub aneksowania niniejszego Regulaminu.
- Regulamin obowiązuje od dnia ogłoszenia.
- Regulamin jest dostępny na stronie internetowej szkoły www.zsl-13.pl , u koordynatora projektu oraz na tablicy ogłoszeń na korytarzu szkolnym (parter).