We współczesnym świecie poznawanie nowych kultur i towarzyszący temu procesowi rozwój umiejętności językowych stanowi podstawę kształcenia kosmopolitycznej, otwartej na odmienność i globalny progres społeczności. Młodzież naszej szkoły ma w tej kwestii niemałe doświadczenie.
We współpracę z francuską szkołą Lycée La Ville Davy zaangażowani są następujący uczniowie klasy 3Bp, 3Ap, 2A i 1A: Maksymilian Rybski, Anna Nalikowska, Kasia Karpacz, Paulina Pawlukiewicz, Joanna Masiuk, Radosław Maj, Julia Siejka, Karolina Wiśniewska, Paulina Słoma, Laura Wojciechowska, Oliwia Graczyk, Zuzanna Kowalczyk, Wiktoria Król i Natalia Rozbicka. Pod opieką nauczycielek języka angielskiego, pani Małgorzaty Stępkowskiej-Fanfary i pani Valerie Coeuret, uczestniczą w spotkaniach online mających na celu integrację społeczności uczniowskiej z Polski i Francji. Wzbogacanie własnej wiedzy o tradycje i doświadczenia obcojęzycznych przyjaciół służy nie tylko poszerzaniu horyzontów myślowych, ale przede wszystkim przełamaniu bariery językowej i doskonaleniu własnych umiejętności w zakresie posługiwania się językiem angielskim. Pierwszy „meeting” miał miejsce 24.11.2021 r.. Ekipy z obu szkół zaprezentowały swój kraj, region, szkołę i tradycje kulinarne. Drugie spotkanie zaplanowane jest na kwiecień 2022. Celem jest prezentacja własnych zainteresowań uczestników projektu, dyskusja na temat sposobów spędzania czasu wolnego, wykreowanie mini -wizytówek online.
W ramach projektu „Euroscola –online 9th of February 2022” uczniowie naszej szkoły: Maksymilian Rybski, Paulina Pawlukiewicz, Anna Nalikowska, Joanna Masiuk i Kasia Karpacz, po raz kolejny mieli możliwość zaprezentowania własnych umiejętności językowych w praktyce. Pod kierunkiem pani Małgorzaty Stępkowskiej-Fanfary przygotowali krótki filmik z pytaniem z zakresu ekologii i ochrony środowiska. Stanowił on przepustkę do udziału uczniów w debacie online w Parlamencie Europejskim w Strasburgu. Tematem spotkania były globalne problemy ekologiczne i kierunki polityki ekologicznej państw Unii Europejskiej. Debata odbyła się 9 lutego 2022 r.. Należy podkreślić, że wzięło w niej udział 71 szkół z różnych krajów Europy, w tym tylko 7 z Polski. Jesteśmy więc wyjątkowi!!!! Nagrodą za uczestnictwo mają być certyfikaty z podpisem przewodniczącej Parlamentu UE w Strasburgu, na które z niecierpliwością czekamy.
mgr Małgorzata Stępkowska-Fanfara
FILMY I PREZENTACJE DO POBRANIA ->