Szczęśliwa trzynastka?


      Jedyną grupą uczniów, która aktualnie rozszerza fizykę w naszej Szkole, jest licząca 13 uczniów, grupa 1 z klasy III Ap. W związku z tym mają już pewne przemyślenia i mogą się nimi podzielić z każdym, kto tego potrzebuje. Na pytanie dlaczego akurat fizyka, odpowiadają różnie:

„…wybrałam fizykę ponieważ zaciekawiła mnie już w szkole podstawowej …”,

„… chociaż jest ona czasami trudna, to uczenie się jej sprawia, że jestem z siebie dumna i dodaje mi motywacji…”,

„…zrozumienie różnych tematów sprawia mi satysfakcję… jednak najciekawszą częścią fizyki są doświadczenia. Sami możemy zbadać różne zjawiska i ocenić prawdziwość poznawanych praw fizycznych…”,

„…fizyka nie jest dla każdego, ale  jeśli lubisz rozwiązywać problemy i zastanawiać się nad różnymi ich rozwiązaniami oraz masz trochę cierpliwości, to powinieneś zastanowić się nad wyborem tego rozszerzenia…”,

„…fizyka, to piękny i logiczny przedmiot… jest bardzo ciekawa i rozwija logiczne myślenie…”,

„…nic innego nie rozszerzało się z matematyką…”,

„…wybrałem fizykę… ,bo kocham eksperymentować…, a swoją przyszłość wiążę z kierunkami politechnicznymi…”,

„…od zawsze ciekawiły mnie różne doświadczenia, a w podstawówce nie było takich możliwości…”,

„…lubię matematykę, więc rozwiązywanie zadań na fizyce nie jest większym problemem…”,

„…matematyka i fizyka dają mi możliwość studiowania na wymarzonej uczelni…”,

„… aktualnie bawimy się prądem, dużo eksperymentujemy i… jest fajnie…”.

      To tylko niektóre z anonimowych wypowiedzi uczniów, które niedawno przelali na papier, ponieważ… chcieliby znaleźć swoich następców, zanim skończą ZSL, (a dawniej LO nr 13).

 

Sławomir Bladowski – Wasz nauczyciel chemii i fizyki