Lekcja fizyki dla uczniów realizujących w klasie II i III rozszerzony program nauczania. Uczniowie klas II a i II c uczą się poprzez bezpieczną zabawę prądem o niskim napięciu. Samodzielnie projektują i budują elektryczne obwody prądu stałego. W wykorzystywanym przez uczniów „Zestawie do nauki o elektryczności”, znajdują się między innymi: ogniwa 1,5 V, baterie 4,5 V, przewody elektryczne, żarówki zwykłe 3,5 V, żarówki z soczewkami 2,2 V, żarówki „migające” 2,5 V, silniczki elektryczne, brzęczyki, diody elektroluminescencyjne w różnych kolorach, wyłączniki przyciskowe różnych rodzajów, wyłączniki kontaktronowe z magnesami, wyłączniki przechyłowe, wyłączniki do ciągłej regulacji napięcia, przełączniki nożycowe, profesjonalny przyrząd do przecinania i odizolowywania przewodów. Zadaniem uczniów pracujących w grupach jest m.in. zbudowanie oraz zbadanie sposobu działania szeregowego, równoległego i mieszanego układu odbiorników(żarówek) oraz ogniw, zbadanie sposobu działania: diody, silniczka elektrycznego na prąd stały, różnego rodzaju wyłączników. Uczniowie budują także samodzielnie wyłącznik typu kalkulatorowego oraz elektromagnes, a także element lub zestaw elektryczny według własnego pomysłu. „Bezpieczną i ciekawą zabawę z prądem” można było zrealizować dzięki uprzejmości Rady Rodziców ZSL, która przeznaczyła stosowne środki na zakup klasowego zestawu pomocy dydaktycznych (oprac. Sławomir Bladowski – n-l fizyki ).